CITAT (netaave @ 29-06-2005, 16:28)
Jag älskar också att vara i Stockholm, en otroligt vacker sommarstad med alla dessa parker och allt vatten.
Djurgården, med skansen och grönan, Dansställena, Humlegården och Vasaparken.
Men jag tycker det är ganska skönt att få åka hem därifrån också, skulle för mitt liv aldrig kunna bo där.
Jag tycker precis som du.. Fast omvänt..
Jättehärligt att ge sig ut på landet, härlig natur...
Fast sedan är det jätteskönt att komma till pulsen igen...
Och framförallt anonymiteten..
Har en arbetskompis som bor en timmes bilresa ifrån Sthlm...
Alla vet allting om varandra i den "byn"...
Ingrid på posten vet att familjen Anderson fått brev ifrån inkasso, Siv på Ica vet att Nilssons minsann äter oxfile´ minst en gång / månad (hur kan de ha råd med det..?), och Johan på bilverkstan har koll på vem som har vilken bil, och vad den kostade...
Arbetskompisen ska flytta tillbaka till Sthlm nu, efter ett år...
Grannarna tyckte att de var snobbar redan innan de sett dem, de kom ju ifrån Sthlm..
Och det pratas om de ska få igen pengarna som de lagt ut då de "lyxrenoverade" badrummet... (de satte in ett bubbelbad..)
Tror snarare att antingen är man en storstadsbo, eller så föredrar man landet...
Och tur är väl att vi alla är olika!
Däremot har jag fått känslan att man hjälper varandra mycket mer på landsbygden, än i storstäderna?
Grannarna här kommer och ställer sig med armarna i fickorna och tycker jag är rent tokig då jag flyttar stenblock modell större i trädgården, men jag får känslan av att man säkert skulle få hjälp av någon med traktor eller likannde om man bodde " på landet.."
Caprice