Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur djupa elaka rötter?, rotogräs förstås
          tullmejs
          Inlägg 01-07-2005, 01:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 303
          Medlem nr: 3 834

Jag tänkte ordna med barriärer i två skilda fall, dels kring landet som invaderas av åkerfräken och tistlar, dels mot garageinfarten, där jag vill slippa kvickrot och allt annat. (Se för all del tråden "Infart, grus, billigt" i trädgårdsbygge).

Jag tänkte gräva ner stående typ platonmatta, det är inte platon men likadan som jag råkar ha i överflöd, så djupt som krävs. Hur djupt är det? Det är inte alldeles lättgrävt...

Åt ett håll gränsar infarten mot ett ettårigt pilstaket/häck. Hur ska man våga gräva där; en halv meter rakt ner en decimeter från stammarna känns lite brutalt, eller?

Säg nu med auktoritet att samtliga ogräs stoppas redan 1 dm ner, så blir jag överraskad och glad till sinnes - om än lite misstänksam :-)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gåsis
          Inlägg 01-07-2005, 08:08
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 524
          Medlem nr: 5 050

Hur djupt ned hittar du rötter? Det kan väl vara ett riktmärke. Åkerfräken sprids inte med frön utan med sporer och rotsystemet är djupt. Sa jag med auktoritet efter att ha smygläst på en annan sida laugh.gif

/Åsa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 04:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon