CITAT (Bettson @ 05-07-2005, 18:23)
Nu är det ju faktiskt så att en enda person stod för flertalet av de där trådarna. Måste vi andra lida för det?
Och hårt klimat! Eller ibland nedlåtande klimat.Övrigt odla gästspelar ju rätt ordentligt på småprat med det.
Det är inte roligt att vara de där andra som det är skönt att bli av med.
Det är inte roligt att vara de där som borde hålla sig till småprat för att de annars kan dyka upp på avdelningen skadedjur.
Det är inte roligt att ingå i en community där det tävlas om antalet platser och där byäldsten (de som varit med länge) och byfånen anses vara de mest eftertraktansvärda platserna.Ofta är byfånen och byäldsten samma person.
Det är heller inte roligt att höra att om det är personer som blir angripna på småprat som helst vill ha det kvar( är det vi som är bråkstakar kanske).
Jättetråkigt tycker jag det är när folk ideligen är inne på småprat och säger att jag diskuterar inte på småprat längre det ligger under min nivå men det här vill jag absolut ha sagt och så är man där i alla fall men bara med negativa saker.
Liksom hallå!
Nu verkar det mera som om man måste vara tillräckligt fin för det här forat.
Som sagt jag skriver inte på trädgård längre för att jag blivit åthutad av åsiktspoliserna att jag inte var tillräckligt kunnig. Trots högskoleexamen i växtodling.
Jag frågar inte längre för att mina frågor tydligen tog för mycket plats, var på fel tråd osv. Inte var det så särskilt många frågar jag ställde, men ändå.
Näe, ibland så tar även mitt tålamod slut. Jag håller med lavendel,det här är bara en sajt.......
Har rättat stavfelBettson,
Jag kunde i princip skrivit ditt inlägg då jag håller med om nästan alltihop (förutom det första stycket).
Vad jag själv ogillar är när "folk" går till personangrepp. Jag gillar diskussioner där man har olika uppfattning om saker och ting men vips så är det någon där och slår en på fingrarna för något man skrev för ett halvår sedan.
Själv försökte jag för lääääääänge sen försvara "de svaga" och få diskussionerna rumsrena utan elakheter. Jag misslyckades men blev däremot utsedd till hackkyckling istället. Då la jag av...
Jag mår illa av de gånger medlemmar blir påhoppade (t.ex. som du beskriver att du blivit när du skrivit inlägg i "faktatrådar"). Tyvärr orkar jag inte försvara "de påhoppade" längre.
Jag anser INTE att "småpratarna" är mindre värda (däremot är det ett fåtal medlemmar på Odla jag gärna skulle vilja be fara dit pepparn växer på studiebesök).
Däremot är det min erfarenhet att de flesta "hat-trådarna" är i Småprat och för att jag inte ska ta illa vid mig så har jag gjort valet att i stort sett undvika den delen. Det är som du skriver, Bettson, ett fåtal "byäldstnar" (heter det så i plural?) som JAG tycker trasslar till stämningen.
Odla med sina medlemmar är en suverän kunskapsbank vad gäller växter. Därför fortsätter jag att läsa/lära och ibland även kunna svara på frågor här. Men jag orkar inte tjafsa...
/Mimmi