CITAT (Bettson @ 06-07-2005, 06:20)
Jag skulle gärna som andra, hålla mig för fin för småprat och gå över på trädgård. Men som sagt där blir man åthutad både för att man inte skall svara och att inte börja nya trådar får att gamla finns. Man förstör uppslagslexikonet gudbevars.
Men fortfarande.
Så har jag inte lust att trampa diverse kunskapsgurur på tårna. Dom får gärna visa sig kunnigast Har inte svarat på en trädgårdsfråga på 18mån.
Jag vill inte förorena med frågor. Det var ett år sedan.
Jag tänker inte skaffa nya balkonglådor
Och det jag säger vill jag inte skall ha så lågt värde att det platsar på ett klotterplank. Då är det bättre att vara tyst.
Vad tråkigt att du har blivit åthutad och när du svarat på trädgårdsfrågor. Alla svar kan ju vara viktiga när det gäller trädgård och de kära växterna kan ju ge fullkomligt f..n i att de ska trivas på en plats som enligt "regelboken" ska vara perfekt. Jag brukar säga att alla sätt är bra utom de dåliga.
Själv svarar jag på frågor om jag själv varit med om något, läst, hört eller kanske införskaffat mig kunskap på annat sätt. Har fortfarande en del minnen gällande jordbearbetning (är gammal utbildad "bonde"), har grejat lite med fröer och sticklingar (och gett bort plantorna då jag inte har trädgård), gått en liten trädgårdsdesignkurs och införskaffat mig en hel del andra kunskaper inom andra ämnen såsom alla gör.
Du har ju trädgård och har säkert en hel del kunskaper bara därifrån som du kan delge. Sedan har du säkert skaffat dig kunskaper genom att ha hört, läst eller sett precis som jag. Tror du har massor med svar/tips på frågor. Bry dig inte om sådana som upplever sig trampade på tårna. Alla kan vi bidra med något. Här är ju ett forum för just amatörer, vi ska ju hjälpa varandra om inte att ge svaret så varjefall tips på hur/var man söker.