Rossi, om jag var du skulle jag ta sträckningen på allvar och bums gå till en duktig läkare! Jag sträckte lårmuskeln för många år sedan då jag gick omkring och plockade nerblåsta kvistar. Först efter någon månad, då muskeln fortfarande smärtade, gick jag till läkare och fick höra att det var för sent för att göra något. Den har plågat mig i åratal, varje gång jag skulle ta upp något från marken eller golvet har det huggit till. Starka smärtstillande tabletter har hjälpt men vem vill gå och äta sådana jämt? Tigerbalsamplåster har också lindrat något. För ett år sedan fick jag en oförklarlig värk i ena handleden (Jag tror att det var min vibrerande gamla gräsklippare och den regniga sommarens gräsväxtlighet som var boven...). Läkarna ryckte på axlarna och i våras bestämde jag mig för att pröva med LitoZin. Efter en dryg månads ätande var både handleden och - !!!! muskeln !!! -bra. Att LitoZin är bra för lederna, det är ju dokumenterat. Men muskeln - jag vet inte? Men, hur som helst, visa upp din sträckning direkt så att du inte får något långvarigt tjafs! Mulle
|