TACK

för era ord!!
Jag kan berätta att jag var mycket ledsen då jag skrev "Kontrollerad kraschlandning" innan jag åkte iväg till landet.
Saken var den att jag och min man precis hade fått reda på att vår älskade Birmakisse hade fått FIP, vilket är en 100% dödlig sjukdom för katter. Att få reda på att ens nästan 8 månader gamla katt ska dö inom 2-8 veckor är tufft, mycket tufft. En del säger "Jamen, det är ju bara en katt" dessa människor vet helt enkelt inte vad de pratar om. För oss är vår kisse en självklar familjemedlem.
Vi bestämde oss för att han skulle få sin sista och bästa tid på landet, ligga under ett äppelträd och sniffa på blommorna och när det så var dags, så skulle vi åka med honom till veterinären. Vi hade t.o.m planerat var han skulle begravas någonstanns. Eftersom han inte åt själv längre, så tvångsmatade vi honom och vätskade honom och detta planerade vi hålla på med i ungefär en vecka. Ingen av oss ville att han skulle vara ensam i lägenheten i stan och tyna bort bara för att han inte åt själv.
Väl uppe i Hjälmunge var det en fröjd att se hur han nyfiket sniffade på gräset och funderade över vad det var för något konstigt som surrade runt hans nos. Efter ungefär 4 dagars matning, så började han äta själv. Han ökade på lite i vikt och blev mer och mer pigg och såhär rullade det på. Vi fick ett samtal ifrån vår veterinär om de slutliga provsvaren och hon häpnade över hans otroliga återhämtning. Vad det beror på, finns inga förklaringar. Enligt provsvaren så är kisse dödssjuk och borde inte vara så pigg som han är!
Så, vi kom hem med vår familjemedlem igen. Det har varit en hel del sökande på nätet om fakta kring denna variant på FIP, som vår kisse har, och det har visat sig att han är en på miljonen.
Ingenting är självklart, men vi är så lyckliga över att han vill stanna hos oss ett tag till. Vad som händer framöver vet vi inte, han kanske blir 1 år, han kanske blir 3 år, vad vi vet är att han har förändrat oss och våra liv.
Han firade i alla fall sin 8 månaders dag i förrgår. Då mumsade han på grillad entrecote och en halv prinskorv.