CITAT
Man snålar genom att göra på ett annat sätt som egentligen inte spelar någon roll.
Om ett speciellt snåleri påverkar ditt liv negativt då ska du snåla på något annat i stället
Det jag menar är egentligen inte att spara utan att ändra sina vanor så att det går åt mindre pengar. Jag märker ingen smakskillnad av att ha vatten i pannkakorna alltså kan jag byta ut mjölken. Testa innan du hackar på mina tips!
Inte lever jag något påvert liv utan att unna mig det ena eller det andra. Jag unnar mig så snart jag känner för det och jag kan göra det för jag har sparat in pengar på annat håll.
Måste bara trycka på följande citat en gång till:
CITAT
Om ett speciellt snåleri påverkar ditt liv negativt då ska du snåla på något annat i stället
Budget har jag inte gjort men jag skrev upp alla utgifter jag hade haft under ett år i ett skolarbete och jösses vad förvånad jag blev, jag trodde att mina utgifter var mycket mindre. Så där ska jag nog ta lite tid på mig och göra budget särskild nu när jag är arbetlös och har halverat min inkomst.
När jag gick i skolan och hade 5000:- att leva på så snålade jag på
allt och det var trist men jag var tvungen. Så fick jag syrliga kommentarer också men det var från folk som hade en man som drog in en lön. Jag köper ofta mat med kort datum i affären så ofta har jag lax, fläskfilé och annat gott till vardagsmat.