Ätit hallon. Ätit hallon igen.
Går några rundor om dagen. Förundrar över kungsliljornas
bedårande doft som söker sig fram på slingrande doftvägar i luften.
Kikar efter vilken sort av de vackra blomflugorna det är som surrar, och "vadar" genom fjärilsvingar

när jag går genom oreganon som spridit sig till en egen liten äng. Mest bara luktgräsfjäril och rapsfjäril i den här delen av "markerna".
Rapsfjärilarna ser ut som fladdrande vita vackra rosetter i luften

, de är för charmiga!
Har oftast kameran med mig, och finner något småkryp eller en padda kanske. Förutom blomflugorna, har jag "vattendroppar" som fototema.
Det är förunderligt så vackert det kan vara i trädgården när det regnat.
Luktar på de rosor som doftar godast. Njuter.
Gläds åt att mina "skygglappar" fungerar!!!
Det är himlans "risigt" i trädgården nu. Flera av rosorna har blommat ut för den här säsongen eller för det här floret. Många av dem kommer igen med flera (ofta vackrare) blommor om ett tag. Några av rosorna har inte gillat regnet utan klibbat ihop redan i knoppstadiet och sedan bara blivit geggiga.
Om jag knipsar bort överblommade och förstörda rosor, klipper eller slår den överblommade blomsterängen så skulle trädgården som helhet bli vacker igen.
Som tur är fungerar mina skygglappar

och jag kan njuta av detaljerna!!!
Förr eller senare kommer jag väl dithän med, så "helheten" fungerar igen
Nån gång när det slutar regna, och inte heller är för varmt, soligt eller hett, och när blomflugorna inte lockar så oerhört, kommer jag till och med att klippa gräsmattan igen! Det är några timmars arbete.