Jag har varit riktigt duktig idag!

Jag började dagen tidigt med att beskära äppelträdet. Räknade för skojs skull alla de äpplen som satt på grenar som klipptes av. 397 stycken äpplen mindre är det nu på mitt äppelträd. Det tog sin lilla tid att räkna ihop alla men jag fick hjälp av flickvännen efter ett tag.
Efter detta så röjde jag med häcksaxen på den delen av grannens Berberis som hänger över mer än 1 meter på min tomt... Nu är det tomt och fint där i alla fall!
Jag har också klippt ner Schersminbusken till drygt hälften för att försöka få en liten mer kompakt buske. Nu var det ett tiotal grenar som spretade hej vilt.
Syrénbuskar är inte roliga att ta bort, åtminstone inte när man kommer till rotsystemet. Även små buskar har stort rotsystem.. Ungefär 5 löpmeter har jag tagit bort för att göra plats för en japansk hörna i trädgården som jag ska börja fixa med tidigt nästa vår.
Lastat en massa av detta skräpet på ett stort boogiesläp med höga medar, trots storleken på släpet fick jag inte med allt som ska till tippen! *suckar*
Tog förresten bort världens fulaste Krikonträd igår också. Fy vad jobbigt det var att få bort den stubben och stora delar av rotsystemet. Det tog en hel svettig dag!