Jag odlar mina kryddväxter i tömda, tvättade och "avpapprade" konservburkar med hål i botten. Det har gått hur bra som helst. De klarade även en vecka utan vattning men så stod de ju på en bricka med vatten också:rolleyes:
Jag använder även förra årets något rostiga burkar det känns lite farligt med all rost men så snyggt.
I boken "Cityodling" tipsar Lena Israelsson även om storkökskonserver. Hon tycker man gott kan besöka nåt storkök för att där få tag på större 3 liters konservburkar. Vad jag vet har dessa sällan avtagbart papper och personligen vill jag undvika att ha några scan- och eldoradologgor på min balkong.
Istället vill jag tipsa om gamla konservburkar/kakburkar som ofta har betydligt tjusigare tryck ibland även inestat i plåten. De kan man lätt hitta om man kikar runt lite på sommarens auktioner och loppisar.
Annars är jag såld på sockerlådor och fina gamla svetslådor i trä. Köpte en svetslåda för 30 spänn häromdan och är jättenöjd. Tyvärr var auktionspriserna på de sockerlådor jag såg, hutlösa och gick på flera hundra kronor