CITAT (Virgo @ 16-11-2002, 13:38)
Du bara krånglar till det! :wacko:
CITAT
Hos mig, som Ftp-ar över materialet, är en bild dvs en HTML-sida en ganska duktig procedur med många knapptryckningar och väntetider.
-------
Jag kan lägga in bilder, men det tar sådan evinnerlig tid och ger så många lagrade struntfiler i min dator och hos min internetleverantör så att jag inte delar med mig som jag skulle göra om det vore enklare.
Det är bilder du ska skicka upp. Det finns en mängd bildformat .gif och .jpg är de vanligaste inom webben.
Så spara bar bilden i nåt av dessa format och inte hela websidan som du försöker göra så blir det bra.
Jag tycker också det låter som om du gör det krångligare än vad det är... FTP är ett snabbt och smidigt program, vad är det du tycker ger väntetider? Självklart att det blir knapptryckningar, allt kan ju inte ligga 'överst' eller 'längst fram', men det gäller ju vad du än ska göra på datorn. Långa inlägg innebär också många knapptryckningar! Och varför gör du det i HTML, det finns ju andra sätt?
Prova dej fram vilken storlek du tycker är lagom, om du tycker att bilderna tar stor plats. Eller lägg ut dom i ett fotoalbum! Då kan du ju byta bilder lätt och ofta, utan att det påverkar storleken på din hemsida.
/Berith