Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bilder, i inlägg
          Cilla
          Inlägg 13-11-2002, 10:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Såg att någon föreslog ett ställe för fotoarkiv. Jag skulle gärna se att det fanns ett lätt sätt att klippa in bilder i ett inlägg.

Signaturbilden kunde man ju ta från hårddisken. Finns det ett liknande sätt för att lägga in i inlägg? Det är så omständigt att först göra en HTML-sida av bilden och sedan hänvisa till den, och dessutom har inte alla möjlighet.

Kanske kunde bilderna ha en tidsbegrönsning på ett par veckor för att inte belasta hårddiskarna för mycket?

Cilla

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Berith
          Inlägg 19-11-2002, 07:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Virgo @ 16-11-2002, 13:38)
          Du bara krånglar till det!  :wacko:
          CITAT
          Hos mig, som Ftp-ar över materialet, är en bild dvs en HTML-sida en ganska duktig procedur med många knapptryckningar och väntetider.
          -------
          Jag kan lägga in bilder, men det tar sådan evinnerlig tid och ger så många lagrade struntfiler i min dator och hos min internetleverantör så att jag inte delar med mig som jag skulle göra om det vore enklare.

Det är bilder du ska skicka upp. Det finns en mängd bildformat .gif och .jpg är de vanligaste inom webben.

Så spara bar bilden i nåt av dessa format och inte hela websidan som du försöker göra så blir det bra.

Jag tycker också det låter som om du gör det krångligare än vad det är... FTP är ett snabbt och smidigt program, vad är det du tycker ger väntetider? Självklart att det blir knapptryckningar, allt kan ju inte ligga 'överst' eller 'längst fram', men det gäller ju vad du än ska göra på datorn. Långa inlägg innebär också många knapptryckningar! Och varför gör du det i HTML, det finns ju andra sätt?

Prova dej fram vilken storlek du tycker är lagom, om du tycker att bilderna tar stor plats. Eller lägg ut dom i ett fotoalbum! Då kan du ju byta bilder lätt och ofta, utan att det påverkar storleken på din hemsida.

/Berith rolleyes.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 12:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon