Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Så trött
          zaaritha
          Inlägg 02-08-2005, 00:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Jag är så himla trött på krånglet med svärmor, så jag vill inte vara med, längre::
          Jag får inte tillbringa tid med mina vänner, t.ex., nej--jag ska ta hand om min svärmor o min man!
          Och--min svägerska, som är psykolog...............
          Jag ger upp, jag orkar inte--längre, jag är så himla trött.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bettson
          Inlägg 02-08-2005, 08:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Håller med Felix matte, Du måste säga ifrån.

Men jag förstår att det är svårt. Förmodligen har svärmor så starkt inflytande på sina barn att du känner du riskerar ditt förhållande om du säger ifrån på skarpen, eller?

Fast å andra sidan, säger du inte ifrån så riskerar du dig själv och förhållandet ändå. Fast egentligen är det din man som skall säga ifrån fast han kanske inte vågar.

Men varje människa har rätt till sitt eget liv. Svärmor försöker inte bara leva sitt liv utan dotterns, sonens och ditt liv också. Det är inte riktigt sunt.

Egentligen är det inte ett svärmorsproblem, hon råkar bara vara din svärmor. Så jag tycker inte att alla som är svärmödrar behöver ta åt sig av diskussionen. Din svärmor har förmodligen psykiska problem att döma på din tidigare beskrivning. Ingen normal människa uppför sig på det viset.

Skaffa dig ett område där ingen kan komma åt dig. Tankarna tex . Ha ett positivt rum där du finner lite styrka. Släpp inte in någon där. Då får du en plats att återhämta dig, tänka lite klarare och hitta på utvägar. Dom finns.

Stå på dig tjejen. wub.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 03:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon