I kväll var jag sen på krogen, igen. Ett av "mina" ställen ligger i den norra delen av gamla stan. (sthlm) Förra våren var jag på väg hem en kväll, såg nåt som hänt vid kajen ock polisen kom. Av någon anledning hamnade jag INNANFÖR avspärrningarna, vet inte varför. Dykare drog sedan upp en människa,fem meter från mig, det luktade frultansvärt! Liket var så ruttet att jag inte såg annat än .....ruttet! I förra veckan stog jag och väntade på bussen vid en allmänn toalett. Ambulans kom dit och hämtade en kvinna som tagit överdos, jag såg sprutan, och dött! I vintras var jar där när polisen kom och hämtade en styckad kropp på isen,i en soppsäck, som tidningarna skrev om, Såg för två veckor sedan en kvinna få stryk (av en man så klart). Jag stod ett par meter ifrån och kvinnan skrek till mig -GÖR NÅGOT! Mannen, i 45 årsåldern, gick snabbt därifrån. Ni som läst mina åsikter i detta ämne vet vad jag tycker::::::::::::: Det är min förbannade skyldighet som MAN att ingripa!!! Av många anledningar förstår jag att det kan va obehagligt, men då kan man ringa polisen. Dom hinner inte dit men man brydde sig åtmindstånne, och det hamnar i statistiken! Kanske kan tillräckligt många anmälningar öka stats budgeten mot detta!
Tillbaka till historien; kvinnan skrek -gör något! Jag klev fram och klappade till honom!! ( jag SÅG ju när han slog kvinnan) Vad händer då??? Jo, tre unga TJEJER! sliter tag i mig och JAG for en utskällning! Dom säger att jag ljuger! Mannen springer därifrån, och JAG får faan av tjejerna! Trotts att dom såg allt! Det ändrar inte min inställning: SLÅR en man en kvinna, oavsett anledning, och jag ser det, då slår jag tillbaka!!! Och jag slår JÄVLIGT hårt!!!
Jag har som sagt full förståelse för den stora allmänheten av män som inte vågar göra något våldsamt motstånd. Att gå fram och slå någon på käften ligger inte naturligt för dom flesta.( som tur är) men vi killar kan inte blunda och låta eländet pågå! Jag har sagt det tidigare, om Du vet något och behöver hjälp med någon man som slår kvinnor, barn eller djur; skriv till mig privat, jag kommer!!!
För övrigt hade jag en trevlig kväll i "dödens zon"
Magnus