Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp!, Vad finns det att göra i stockholm nu?
          Iza
          Inlägg 03-08-2005, 23:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 418
          Medlem nr: 2 351

Hej alla!
          Kan ni hjälpa mig med vad jag kan göra i Stockholm nu? Hjälp mig vart ska jag gå för att se fina trädgårdar eller blommor? Ullriksdal, Bergianska, Rosendal?

--------------------
          zon3-4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          olgak
          Inlägg 05-08-2005, 12:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 725
          Medlem nr: 5 697

Förra veckans tidning "Mitt i Söderort" hade en helbra lista på trädgårdsutflykter - men jag kan inte hitta tidningen! Ingen annan här som har sparat?!

Jag kommer ihåg Tungelsta trädgårds park (http://www.haninge.se/templates/Page.asp?id=2535)
          som är en nyligen anlagd föreningsddriven trädgård - verkade jättekul att besöka! Jag tror det var lätt att hitta också, man bara åker till Tungelsta med pendeltåg och så är man framme.

Åkeshov nämndes också, där finns någonslags träd-park där man kan titta på olika sorters träd, men det har jag bara sett från tåget - såg inte så mycket ut för världen tyckte jag. (Å andra sidan finns där även handelsträdgård, odlingslottsområde och fin natur, om man har vägarna förbi.)

Sen vet jag att det finns en ideellt driven trädgård vid Vinterviken (http://www.vinterviken.com/index.html). Den skulle jag själv gärna besöka, men det har inte blivit av. Jag vet att miljön där är härlig, men sedan trädgården anlagts har jag inte varit där. Åk till T-Aspudden och ta en promenad dit och titta!

Rosendal är ju annars kul, bra fika och trevlig atmosfär (och man kan handla lite också om man vill).

Hoppas du får se något fint!!

--------------------
          OlgaK zon II

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 19:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon