CITAT (pejori @ 07-08-2005, 12:05)
CITAT (HippieSpellan @ 07-08-2005, 02:44)
absolut lilla my för det mesta, liten och elak bara för att världen inte accepterar min ärlighet :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
men det är ju olika för olika humörer=D ibland är man som muminmamman och bara accepterar hela världen som de är=)
konstigt hur man uppfattar en karaktär olika
lilla my är väl en liten osäker sak som är rädd att inte passa in, så hon döljer sin osäkerhet genom att spela över och skrika
tror hon behöver social träning

hehe, men jag var väl kanske 12 senaste gången jag frivilligt såg något med dem(läst har jag inte gjort på flera flera år)
Men jag håller nästan med anki, gillar dem inte så värst, jag är mer av en millimu person... Jag tror att ganska många i min generation inte tycker om mumin för att det är finlandssvenskt tal. på något sätt så trivs jag inte med den accenten... Sitter lite i ryggraden som att inte klappa främmande hundar och sånt=)
På tal om dumma fördommar(som min dumma känsla är) är en kompis som har blivit itutad sen hon var liten att brunögda människor ljuger och man ska inte lita på dem... inte mörkhyade, utan brunögda=). hon har dock insett aldeles själv att det är korkat=)