CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 10-08-2005, 22:02)
Mirakel för mig vore om jag vaknad een morgon och inte hade ont, kunde röra mig obehindrat, gå utan stavar eller käpp,böja ner mig och plocka upp något utan att det är jobbigt ja det vore ett mycket stort mirakel. Och jag tror fortfarande att envacker dag so inträffar det....Tänk bara att kunna sova en hel natt, det är drömmen det.
Elisabeth
Oj, kunde varit jag som skrivit det där! Förutom att jag inte behöver stavar och käpp, benen är det ingen fel på.
Här sker det små mirakel varje dag, kanske har jag orkat rensa en hel rabatt utan pauser eller klarat att bära hem dom två literna mjölk från affären till bilen och från bilen till köket utan att behöva stanna och luta mig mot något. Eller så har jag kunnat sitta och skriva mycket på datorn utan att få armen domnad, bara fingrarna för det har ännu inte skett att dom inte skulle ha domnat.
Vissa dagar (dom kommer mer och mer sällan) känns det som att jag inte orkar en sekund till, men så kommer jag att tänka på dem som faktiskt har det mycket värre men kämpar på ändå och gör framsteg, då känns det som att mina problem är fjuttiga i jämförelse och så får jag kraften att orka kämpa jag också.
Mirakel för mig är också när någon ser och förstår fast mitt handikapp inte syns. Det händer faktiskt då och då!