Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Belysning, Belysning i höst
          nilssontherese
          Inlägg 08-08-2005, 19:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 420
          Medlem nr: 800

Hej alla glada!

Jag visste inte vart jag skulle vända mig med den här frågan........så där jag tyckte att det passade in bäst blev det! tongue.gif
          Jag skulle vilja ha en växtbelysning för hoyor till hösten. Jag behöver ju då två olika lysrör den ena ska stimulera tillväxt den andra blomning. Är det någon som har en aning vart jag ska vända mig?? Sedan behöver jag ju en armatur som ska hängs i fönstret...var på zooaffären idag och de hade ett lyrör som hette typ grolux eller nåt spektrat såg bra ut tyckte jag en jämn båge av vardera blått och rött ljus...kruxet var ....armaturen till är ju för akvarie och det finns inga upphängningsanordningar till sad.gif
          Fick oxå tips om proffsbelysning men den var alldeles för dyr för min budget! landade på cirkus 2000:- 1000:- är rimligt tycker jag.....Är det någon där ute som kan hjälpa stackars lilla mig?? unsure.gif har bara fått botten napp innan! sleep.gif

Kram Therese

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          adrian
          Inlägg 12-08-2005, 07:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 463
          Medlem nr: 1 638

CITAT (jåj @ 11-08-2005, 21:33)
          Hej, belysning brukar vara en kul debatt på våren...

Enligt en forskarrapport från Lunds högskola så är de billiga kallvita lysrören BÄTTRE än de konstigt färgade lysrören.

Verkligheten tycks vara som vanligt reklamen lurar oss till att köpa onödigt dyrt!

Billiga lysrörsarmaturer brukar gå att få på återvinningsfirmor rivningsfirmor ( Hammars trä i göteborg) en armatur för 2st 60wats lysrör kostar där 125:-

JÅJ

P.S.
          Sök göran här i forumet det finns massor skrivit .... av des som vet och d som läst reklamen och oss som bara odlar ...

Jag har för mig att de inte var "bättre" utan att de fungerade lika bra, skillnaden kanske ligger i priset för tld 840 jämfört med fluora 77.

Men nu finns det ju olika priser på olika ställen så idag KAN de kosta lika mycket för BÅDA rören.

Jag har provat alla men inte gjort nåt stort jämförelse test så att jag vet VILKET som är bäst.

Loppis eller återvinnings ställen har kontorsarmaturer billigt, ZOOaffärer är på tok för dyra att handla i.

Reflektor kan man ta foliepapper till det fungerar bra och är billigt.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 12:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon