CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-08-2005, 12:33)
Lidl har nyligen kommit till Norrtälje och min bror hade varit där och handlat en gång. Han sa att kassorna var jättekonstigt utformade så att personalen var tvungna att stå i konstiga obekväma ställningar. Kassabandet var jättekort och slutade rakt ut i tomma intet så att om man handlar mycket så är man är tvungen att antingen vara två eller springa som en tätting och ta emot grejerna....annars ramlade de rakt i golvet. Detta var för att Lidl ville ha ut folk så fort som möjligt efter att de betalat.
Jag säger bara...de kan gott slippa ha kunder alls om de har den inställningen till folk. Aldrig att jag kommer att sätta min fot där iallafall.
Och när man är utomlands är man ju tvungen att äta det som finns...men att jag brukar vaccinera mig mot kolera innan jag åker säger ju en del om vad jag skulle tycka om att behöva äta sånt varje dag.
kan hålla med om att kassorna är konstigt utformade

men att varorna hamnar på golvet är väl en överdrift

de stoppar ju bandet om det är fullt, dessutom finns en kant, men utrymmet är litet, samma sak kan ju även hända på tex ica, kassörskorna bara matar på med nya varor fast det är fullt, man får skrika åt dem att stoppa bandet eftersom varorna kläms sönder, i just Norrtäljes Lidl har de jättetrevlig personal som tom hjälper till att fylla kassarna om man behöver, iallafall i somras.
Jag tycker gott du kan testa Lidl, de är inte så farliga

men utbudet är ju inte så stort, men det vet man ju när man går dit o handlar, de har dessutom jättefin frukt o frächa grönsaker.
krister