CITAT (birgitek @ 17-08-2005, 15:25)
Och Tesa, Lidl säljer mest tyska och finska varor och jag tror inte att dom kvalitativt är sämre än svenska och jag tror inte heller att dom produceras under sämre villkor. Du säger att du VET, men jag undrar jag......
Jag tror att Lidl kan vara billigare p.g. a bättre organisation och färre mellanhänder och naturligtvis för att dom har ett begränsat sortiment.
Birgit Ek
Nu svarar jag fast du svarar till Tesa...
Jag som har allergier i familjen VET att lidls billiga varor från bla. Tyskland är av sämre kvalitet. Läser innehållsförteckningar dagligen och har koll på vad som är vad. Att dryga ut krämer, glass mm.mm med ingredienser som inte bör finnas i dessa produkter gör knappast deras varor bra, bara billigare att tillverka. Jag har varit i Tyskland och handlat kvalitetsvaror också, så bara för att varan är tysk är den inte lika med dålig i mina ögon. Men lidls billiga varor
är det dålig kvalite på. Sen har dom även bra varor, men när då prisskillnaden är ca 50öre billigare än på tex Maxi känns det onödigt att handla dessa varor där.
Har inget emot att handla utländska varor så länge innehållsdeklarationen ser ut som det bör se ut.
Gott folk, gör som ni vill, men jag vägrar att köpa glass och pålägg mm.mm med ingredienser som normalt inte bör finnas där.