när jag tänker på sexuell läggning så tänker jag att båda parter är med på det och mer eller mindre i samma ålder (inga vuxna plus barn då alltså). jag anser att pedofili definitivt inte är en sexuell läggning eftersom det är en person (vuxen) som tvingar på sin sexualitet på någon annan (barn). sedan handlar ju inte olika övergrepp och pedofili bara om det sexuella utan mycket av det handlar om makt.
det finns ju speciella sajter på nätet där pedofiler kan samlas och "stöttar" varandra osv, hamnar man på någon sådan sidan så förstår man att det mesta sitter i huvudet. alla pedofiler penetrerar inte sina offer, många erfarna pedofiler som kanske åkt fast lär sig hur man ska göra utan att lämna några fysiska märken på barnen och därmed inte åka fast.
jag anser att pedofili är mer en störning än en läggning, börjar man kalla det en läggning tillsammans med de andra så ger det på något sätt ett mer acceptabelt sken. pedofili är ju något som när det utövas, allt från att titta på bilder till fysiska övergrepp kränker och blir påtvingat någon annan (barn).
--------------------
"Alla tänker på att förändra mänskligheten men ingen tänker på att förändra sig själv." Leo Tolstoj (taget från en minibok om sanningar.) Min nystartade konstnärsblogg; http://isdrottningen.bloggspace.se/
|