CITAT (Ophelia @ 20-08-2005, 00:10)
Jag har för en tid sedan genomgått en ganska stor livskris. Såhär i efterhand kan jag ju se att den var såpass stor att jag nog inte riktigt fattade vad som hände. Med en livskris följer även symptom som passar in på diagnosen depression. Jag har dels med hjälp av mina erfarenheter, min utbildning samt med min terapeut rett ut en hel del OCH att komma ut och motionera (promenader), vara ute med vänner, umgås, lära sig slappna av och försöka skaffa sig en vettig tillvaro faktiskt förbättrar situationen och gör att man kan lättare kan fortsätta gå vidare. Nu hade jag även gett mig fan på att jag skulle fortsätta arbeta även om jag i efterhand borde ha gjort på ett annat sätt.
Att röra på sig är aldrig fel. Att sitta inne kan vara helt ödesdigert. Träna kan man göra på många olika sätt.
Du har en poäng här Ophelia, om än inte hela lösningen. Ofta är just bristen på energi i sig ett stort problem i sig och genom att "anstränga" sig lite så bygger man upp den och får en verklig uppfattning "om vad man klarar av".
Mvh
Fenja