CITAT (Bettson @ 23-08-2005, 21:09)
intressant att ni nämner migrän och huvudvärksom kan få hjälp av zonterapi. Huvudvärk kan tydligen komma från många håll
Min yngsta son tvingade jag iväg till chiropraktorn nu när han blivit myndig.
Resultatet belv en helt ny kille som både är gladare och piggare och som framförallt går att få upp på morgonen.
Orsak ryggen var krogig på mer än fyra ställen. Nacken var stel. Bäckenet snett och benen olika långa.
Redan i bilen hem sa han att det var skönt att kunna sitta med ryggstöd, det har han aldrig kunnat gjort. Kan knappt tänka mig hur det har kännts.
Nu vet han också hur det är att vara utan eller bara ha lite huvudvärk. Han har alltså förmodligen haft migrän. Minst fem väckningar varje dag. Skolan har betraktat honom som slö och lat.
Dessutom är ungen fem cm längre än tidigare.
Och mamma är sååååååå glad :rolleyes:
Förstår att du är glad och grabben också... finns väl inget (iaf nästan) värre än migrän.
Skolan borde skämmas att "stämpla" barn. Hoppas att sonen din slipper svår värk i framtiden.
Chiropraktor har jag besökt många, många ggr... har också skolios med tre krökar .. dock inga stor och whip lasch skada som blev mycket bättre efter behandlingar... snett bäcken som gjort att jag alltid fått fålla upp vänster byxben ett par-tre cm... på den tiden man använde
långbyxor nu när jeans är vardags och helgplagg så märks inte skillnaden
Jag blev 1,5 cm längre när jag började med långpromenader... musklerna byggdes upp och orkade hålla upp skelettet.. så fick jag det förklarat för mig