CITAT (Elanah @ 24-08-2005, 12:17)
Argh! får inte till det där med citat.
Min läkare kunde remittera till ackupunktör (fungerar sådär) men inte till zonterapeut då det inte klassas som "beprövad" och godkänd behandling.
Har prövat att göra på mig själv och även min snälla pojkvän trycker ibland men det känns som att det inte riktigt räcker. (förstår mkt väl att det inte e så roligt att trycka på mina stackars fötter

) Har en liten bok och tycker det är svårt att hitta var min ömma punkt är på bilden. ser dock ofta att det inte alls tycks ha med huvudet att göra. Skulle därför vilja pröva hos en terapeut för att få någorlunda hum om vad det är som gör ont.
Har du KONSTATERAD migrän?? Huve'värk kan vara så mycket mer...
OCH huvudvärk är ingen "sjukdom"...!!! bara ett symptom på något som är galet.. Kan vara nacken, ryggen, synen, magen, hjärtat, immunförsvaret osv osv..
så ge inte upp.. låt din pojkvän massera dig.... (vanlig massage kan också ge lindring av huvudvärk-)
Huvudvärk brukar ömma runt stortån !!! Och jag erkänner att det KAN vara knepigt att behandla sig själv... man undviker gärna när det ömmar...
men när det börja ömma: lätta på trycket men fortsätt att massera den punkten, snart kan du öka trycket igen och förhoppningsvis är du normalöm efter 3-4 behandlingar.
Framför teven brukar det kunna gå få tid att sitta och massera sina fötter.
Återkom gärna och beskriv VAR det ömmar på foten... så kan vi nog hjälpas åt...
Om det INTE är migrän utan spänningshuvudvärk så finns det några enkla tryck man kan göra runt SKALLEN!!!
Lycka till
b