Hej
Vi håller på att renovera en lägenhet i det lilla hyreshuset som min sambos familj äger. Vissa saker kan man inte göra själv som t.ex våtrummet.
Därför hyrde vi in hantverkare som skulle fixa det. En som lade våtrumsmattan och våtrumstapet och en annan hantverkare som monterade bort befintliga inventarier (vask, toastol osv). Matteläggaren har skött sig exemplariskt och det har inte varit förseningar eller så. Men den där eländiga rörmokaren.
Först hade vi dem till att komma en gång för att montera bort prylarna och sätta i en ny golvbrunn i hålet efter den gamla. Det sa vi ifrån om att det skulle göras allt på en gång. Detta för att undvika att bli debiterade på flera framkörningsavgifter. De skrev på arbetsordern att allt inklusive golvbrunnen skulle ordnas samtidigt.
Det tog dem tre!!! gånger att montera bort prylarna och få dit golvbrunnen.....!
Nåja den kom på plats tillslut och nu så är det dags för inmontering av nya saker på toaletten. Det var sagt att de skulle komma i måndags... i dag är det torsdag och de har fortfarande inte varit här.

Man ska väl inte behöva jaga dem med blåslampa hela tiden...? Och dessutom få ett hafsjobb på halsen... näää.... man skulle kunna tro att de har så gott om kunder så att de kan bete sig som de vill mot dem för att de har så det räcker ändå.... Deras kundpolicy står inte högt i kurs hos mig ialla fall.
Ciczi
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
********************************************************
"Mest klorofyll vinner!!!"