Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hantverkare, gör mig tokig
          Ciczi
          Inlägg 25-08-2005, 07:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Hej

Vi håller på att renovera en lägenhet i det lilla hyreshuset som min sambos familj äger. Vissa saker kan man inte göra själv som t.ex våtrummet.
          Därför hyrde vi in hantverkare som skulle fixa det. En som lade våtrumsmattan och våtrumstapet och en annan hantverkare som monterade bort befintliga inventarier (vask, toastol osv). Matteläggaren har skött sig exemplariskt och det har inte varit förseningar eller så. Men den där eländiga rörmokaren.
          Först hade vi dem till att komma en gång för att montera bort prylarna och sätta i en ny golvbrunn i hålet efter den gamla. Det sa vi ifrån om att det skulle göras allt på en gång. Detta för att undvika att bli debiterade på flera framkörningsavgifter. De skrev på arbetsordern att allt inklusive golvbrunnen skulle ordnas samtidigt.
          Det tog dem tre!!! gånger att montera bort prylarna och få dit golvbrunnen.....!
          Nåja den kom på plats tillslut och nu så är det dags för inmontering av nya saker på toaletten. Det var sagt att de skulle komma i måndags... i dag är det torsdag och de har fortfarande inte varit här. mad.gif

Man ska väl inte behöva jaga dem med blåslampa hela tiden...? Och dessutom få ett hafsjobb på halsen... näää.... man skulle kunna tro att de har så gott om kunder så att de kan bete sig som de vill mot dem för att de har så det räcker ändå.... Deras kundpolicy står inte högt i kurs hos mig ialla fall.

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          AnitaO
          Inlägg 25-08-2005, 09:45
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Jag tror att dom ofta har flera jobb på gång samtidigt.
          På t.ex. hela byggen så jobbar många hantverkare i omgångar.
          Snickare, målare, elektriker, rörmokare.
          Man måste t.ex. vänta på att elektrikern ska fixa en grej för att sedan målaren ska göra sitt o.s.v.
          Därför blir det nog så många gånger att dom kommer, åker, kommer tillbaka o.s.v.

Men jag håller med om att det kan vara ganska frustrerande.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 18:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon