Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Hantverkare, gör mig tokig
          Ciczi
          Inlägg 25-08-2005, 07:48
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem sedan:
          19-07-2004
          Medlem nr: 4 113



          Hej

          Vi håller på att renovera en lägenhet i det lilla hyreshuset som min sambos familj äger. Vissa saker kan man inte göra själv som t.ex våtrummet.
          Därför hyrde vi in hantverkare som skulle fixa det. En som lade våtrumsmattan och våtrumstapet och en annan hantverkare som monterade bort befintliga inventarier (vask, toastol osv). Matteläggaren har skött sig exemplariskt och det har inte varit förseningar eller så. Men den där eländiga rörmokaren.
          Först hade vi dem till att komma en gång för att montera bort prylarna och sätta i en ny golvbrunn i hålet efter den gamla. Det sa vi ifrån om att det skulle göras allt på en gång. Detta för att undvika att bli debiterade på flera framkörningsavgifter. De skrev på arbetsordern att allt inklusive golvbrunnen skulle ordnas samtidigt.
          Det tog dem tre!!! gånger att montera bort prylarna och få dit golvbrunnen.....!
          Nåja den kom på plats tillslut och nu så är det dags för inmontering av nya saker på toaletten. Det var sagt att de skulle komma i måndags... i dag är det torsdag och de har fortfarande inte varit här. mad.gif

          Man ska väl inte behöva jaga dem med blåslampa hela tiden...? Och dessutom få ett hafsjobb på halsen... näää.... man skulle kunna tro att de har så gott om kunder så att de kan bete sig som de vill mot dem för att de har så det räcker ändå.... Deras kundpolicy står inte högt i kurs hos mig ialla fall.

          Ciczi


          --------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

          ********************************************************

          "Mest klorofyll vinner!!!"
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          kryddan
          Inlägg 26-08-2005, 14:12
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem sedan:
          16-06-2003
          Medlem nr: 1 716



          CITAT (Bettson @ 25-08-2005, 08:59)
          Kan förstå din reaktion men jag kan förstå hantverkarna också.

          Jobb i ett badrum skall ju planläggas eftersom det finns många hantverkare inblandade. Samtidigt är alla hantverkare inblandade i många byggprojekt.

          En hel del byggprojekt har projektledare som ska se till att sådant här inte händer, ni har ju inte det. Sådana typer av byggen brukar förseningar vara kontraktskrivna med vite. Alltså för att överleva så prioriterar hantverkaren sådana projekt först. Alla andra projekt måste komma däremellan.

          Det handlar någ tyvärr inte om så mycket dålig kundpolicy utan mera om branchens hårda överlevnadsvillkor.

          Hoppas det löser sig för er. Inget är som väntans tider och väntan på ett nytt badrum kan vara olidlig. wub.gif

          Men Bettson - jag kan visst ha sympati för att hantverkare måste prioritera sina jobb, men jag fattar inte varför det måste innebära att de inte hör av sig!!

          För några år sedan skulle vi flytta och fixa en vattenläcka i lägenheten innan den lämnades till nästa ägare. Allt var noga planerat med försäkringsbolag osv osv.... Men tro inte att mattläggaren dök upp när han skulle! Även vi hade ju jobb att sköta, lång resväg o.s.v.

          Tiden bara gick och ingenting hände - nya besked om datum som inte hölls osv. Det var inte förrän min man faxade firman från sitt jobb och undrade om de allt tänkte komma som något hände. Han är jurist och när de såg firmanamnet blev de väl rädda för bråk.

          Då kom de som ett skott - jag var den som fick släppa in dom och råkade då höra ett mobilsamtal från en frustrerad kund, där de uppenbarligen skulle ha varit den dagen wink.gif

          Jag tycker faktiskt det handlar om dålig kundpolicy - hur stressade de än är! Kör det ihop sig på mitt jobb - vilket händer allt som oftast - kan jag inte bara låta klienterna vänta utan förklaring. Antingen måste jag höra av mig och avboka eller se till att någon annan tar hand om dem!!


          --------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 23:54
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon