CITAT (Reserv @ 27-08-2005, 12:17)
Nja Tesa, inte halshuggen men du lever i det blå tycker jag. Att få sommarjobb är inte heller det lättaste i dagens läge. Muggarna på Mac Donalds städas av kökspersonalen, så där är det inte heller nåt att diskutera. Visst är barnen vuxna i mina ögon, men inte i kommunens, jag ska försörja barnen till dom fyllt 25 så är det bara. Och visst kan man rätta mun efter matsäcken, som oftast består av storkok och billig mat. Arbetsmarkande dryper inte av lediga jobb för ungdomar direkt och det är ingen efterfrågan på dom heller. Jag tycker att du Tesa intar en lite fisförnäm attityd när du säger att det är skitsnack att Svenska studenter är fattiga, hur insatt är du verkligen i frågan? Om dom inte tar studielån så är dom fattiga, och studielånet är juh som att ta ett lån på banken. Inte faen blir du väl rikare av att ta ett lån? Näe, du ska juh betala igen skiten med ränta dessutom (visserligen ligger räntan på studielånen väldans lågt, men ändå).
Jamen herregud.....ett lån om man ska studera, det får man räkna med. Alla har vi val vi gör.