CITAT (Reserv @ 27-08-2005, 12:25)
CITAT (Ophelia @ 27-08-2005, 12:11)
Jag lever i samma värld som du fast jag tror att jag har insett för bra längesedan att vill man ha ett arbete så kan det innebära att man får flytta eller även ta arbeten som man egentigen inte vill ha. Det är inget konstigt med min syn på världen men jag köper inte att folk inte har en valmöjlighet.
Att behöva flytta anser inte jag går under kategorin valmöjlighet, det är juh tvångsförflyttning

Barnen är väldigt föräldrabundna och månar om familjen, inte vill dom flytta från orten och hamna bland vilt främmande männskor heller, det är juh inte frivilligt heller? Säg sen inte då att dom får skylla sig själva för att dom inte "väljer" den lösningen, det är ingen lösning så länge det inte sker frivilligt och att dom verkligen
vill flytta från orten. Jag hade inte heller några problem att hitta jobb när jag var ung, men det var då det, så lätt är det inte för dagens ungdomar. Dom söker alla jobb man tänkas kan, även där det inte är utannonserat, dom erbjuder sig t.o.m. att jobba en vecka gratis så dom får se vad dom går för, men inte heller det har gett resultat.
Hur gamla är barnen??? Pratar du om sommarjobb för skolungdom???
Vill man ha ett arbete och det inte finns på hemorten så har man ett val. Flytta eller inte flytta DET är valet! Då får man även ta konsekvenserna. det är väl klart att det inte alltid är ett val man kanske vill göra men det är ändock ett val.
Borta är den tid där arbetena fanns på samma ort som där man bor. Nu får man vara beredd på pendling, flytt eller andra sätt. Annars får man väl gå arbetslös då om man inte vill följa med den utveckling som pågår.