Grattis till dig Felix matte och din gubbe. Men handen på hjärtat, har du verkligen sparat alla dessa pengar? Tänk om ni lagt dem i en burk varje dag så du sett alla dessa växa.
Jag är MYCKET avundsjuk på er. Jag har försökt flera gånger. Var med i en rökavvänjningsgrupp gubben och jag på jobbet för något år sedan men gubben klarade det inte fast tillsammans var vi utan i 14 dagar. När han började igen så började jag. Sedan när jag varit inne nu flera gånger på USÖ så gick det bra under den veckan men så fort man kommer hem så faller man tillbaka. Det är som de sa på avvänjningsgruppen. En del bara slutar och det fungerar och andra måste ha flera år för att till slut bestämma sig helt och fullt. De skulle behöva mera hjälp för det är svårt att sluta i sin vanliga miljö och ändra om livsstilen helt på egen hand. Vore man knarkare eller alkolist så fick man ju behandling hemifrån. Men som sagt jag har inte gett upp ännu och jag ska lägga pengarna i en burk så jag ser att det fylls på det har jag lovat mig själv. GRATTIS en gång till.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|