CITAT (maudan @ 28-08-2005, 12:31)
Jätte jätte Grattis till er båda

:wub:
Jag skäms nu....jag har haft återfall

:(
Jag vet att du vill skälla på mig nu och jag skäms som en hund...dessutom när jag vet hur det kan sluta....ville egentligen inte berätta detta för dig...men nu får jag bita i det sura äpplen...så som vi har kämpat tillsammans på "sluta röka forat" en gång

Inget att skämmas för tycker jag! Tror de flesta försöker många gånger innan de lyckas, så det är bara att ta nya tag. Inte skall man skämmas eller tappa gnistan heller! Prova dej fram tills du hittar ditt sätt att sluta.
Jag har provat med både tuggummi och plåster och inte lyckats. Mitt sätt att sluta är kanske inte att rekomendera, för det är visst lätt att få ett nytt beroende. Jag köpte snus och tog till när det var som värst! Till saken hör att jag tycker snus är vedervärdigt och snuskigt, men det hjälpte att ta en prilla när man höll på att klättra på väggarna. Eftersom jag tyckte det var motbjudande att stoppa snus i munnen, blev det alltmer sällan jag gjorde det, och nu saknar jag varken cigaretter eller snus. Man känner sig fräsch och sund fast jag undrar ibland hur mina lungor egentligen ser ut? Risken att ha rökt sig till KOL är ju nästan 100% , det kan ju visa sig långt efter man slutat röka. Så ge inte upp, utan på det igen. På ett eller annat vis så går det. Lycka till!