CITAT (Inga från Närke @ 28-08-2005, 12:23)
Grattis till dig Felix matte och din gubbe. Men handen på hjärtat, har du verkligen sparat alla dessa pengar? Tänk om ni lagt dem i en burk varje dag så du sett alla dessa växa.
Jag är MYCKET avundsjuk på er. Jag har försökt flera gånger. Var med i en rökavvänjningsgrupp gubben och jag på jobbet för något år sedan men gubben klarade det inte fast tillsammans var vi utan i 14 dagar. När han började igen så började jag. Sedan när jag varit inne nu flera gånger på USÖ så gick det bra under den veckan men så fort man kommer hem så faller man tillbaka.
Det är som de sa på avvänjningsgruppen. En del bara slutar och det fungerar och andra måste ha flera år för att till slut bestämma sig helt och fullt. De skulle behöva mera hjälp för det är svårt att sluta i sin vanliga miljö och ändra om livsstilen helt på egen hand. Vore man knarkare eller alkolist så fick man ju behandling hemifrån.
Men som sagt jag har inte gett upp ännu och jag ska lägga pengarna i en burk så jag ser att det fylls på det har jag lovat mig själv.
GRATTIS en gång till.
Tack allihopa!

det var hundra ggr lättare än vad jag trott... har aldrig ens haft en tanke på att återfalla i missbruket och det är jag/vi sååå glada för.
Inga... Nej vi har inte sparat
allt... en hel del har affärerna fått .. en del har satts på resor och så älskar vi att göra "små" utflykter med bilen... brukar bli allt mellan 30 -60 mil ... köpa presenter till småttingarna... köpa blommor, både snitt och krukväxter... vissnar en bukett så köper man ny... kostar ju inte mer än några dagars röka... så har jag börjat tänka
Jag förstår att det är olika hur man klarar av stoppet men vi förändrade inget förutom att morronkaffet intogs framför teven istf under köksfläkten.
Min åsikt är att ingen klarar av att sluta om motivation saknas och en järnhård egen vilja att sluta. En äkta vilja... det hade inte jag vid mina tidigare försök... då tyckte jag alltid synd om mig som "inte fick" röka... Nu bestämde jag mig för att jag
får göra det om jag vill... men jag ville inte
Grattis till alla er som slutat och massor av pepp till er som står i startgroparna.
Nu ska vi strax iväg och "utforska" en by som vi varit till bara en endaste gång på 42 år