CITAT (Sulawesii @ 28-08-2005, 10:09)
Jag har misslyckats med en hel rabatt i år: vad säger du om det, då?

Jag säger bara
Välkommen i klubben!
Jag tror inte ett dugg att jag lyckas bättre än du och visst rinner en drös vackra perkele-ord över mina läppar varje säsong.
Antingen är det något som inte trivs eller så är det något som trivs alldeles för bra.
Antingen är det något som inte blir så högt som fröpåsen lovade eller så är det något som får en helt annan färg än i frökatalogen...

Så är det jämt.
Men det är bara att ta det och försöka vända det till växternas fördel: DE har makten, jag är LAKEJEN.
Jag har i hela min stora trädgård EN rabatt som har blivit som jag visionerade. Idag tycker jag att den är lite tråkig för att min insats inte längre krävs...
Här handlar det på Odlas hemsida om samma sak!Om man inte följer en standardmall och bara satsar på säkra kort - what's the challenge?
Dessutom vet du ju nu hur din nästa nya rabatt INTE ska se ut, eller hur?
Trädgård för mig är delvis processen att försöka trotsa de där envisa, självsvåldiga j-vlarna till plantor - gå du ut till din "misslyckade" rabatt och gör en stor, djup bugning!
Och bättre lycka nästa gång!
Önskar en som just nu är i flyttar- och delningstagen för att försöka rädda allt det som blev fel....
Mulle