Hallå alla rosenfantaster! Du, Kerstin, verkar ha koll på det mesta. Jag hittar ditt namn lite överallt när jag tittar runt i forumet. Man ser dig så snabbt också med din roslogga! För ett antal år sedan började mitt trädgårdsintresse med just en stor ROSPASSION. Jag var sjukskriven och "sträckläste" allt jag kom över om rosor. Köpte sedan ett antal plantor, gammeldags och rotäkta, och har gjort massor med misstagmed planteringen. Planterat i dålig jord, planterat för tätt, planterat för glest o.s.v. I höst ska jag plantera om några av mina misstag. Någon månadsregel har jag aldrig följt, men koskit på påse går bra. Man kan lägga en rejäl hög runt rosen så fort frosten har kommit på hösten, sen sköter snösmältning, regn o.s.v. resten. Jag rekommenderar Roskraft som säljer rotäkta rosor! Roskraft ligger på Österlen och är en liten plantskola med många udda sorter. Tänker köpa några Warner-rosor i höst. har bara inte bestämt vilka. Sånt blir man lycklig av att fundera på! Nu ska jag krypa till kojs och fundera på lite omplanteringar! agneta c
|