Ni kanske minns att min lille stålmus strejkade och uppträdde besynnerligt i våras. Sen var han riktigt snäll och pålitlig som jag har varit van vid ganska länge men i juli krånglade han igen och i måndags trodde jag inte att jag skulle komma hem. Kraften tog återigen slut i bilen och den här gången tändes dessutom varningslampan för elektroniskt fel. Långt om länge kom jag hem även om det var segt att få fart i honom. Jag ställde in honom i garaget men en halvtimme senare skulle min man testa och då var han så snäll och fin igen.
I tisdags bytte min man och jag bilar och återigen var min bil helt felfri. Men jag ringde till Bilia. De var helt överbelamrade med jobb så jag fick inte tid på verkstaden förrän på tisdag.
Även igår hade min man min bil och då krånglade den igen och han fick ringa efter mig. Vi körde till Bilia och ställde helt sonika bilen där och gav dem nyckeln och sa att om de hann titta på den innan tisdag så varsågoda. Vi vågar ju ändå inte använda den så den kunde ju lika gärna stå där som hemma i garaget.
Nu precis ringde de från Bilia och de hade redan hunnit titta på bilen minsann. (Bra jobbat!) De hade hittat felet också och det visar sig att det var något som heter pedalpotentiometern som behövde byggas om. De skulle fixa det imorgon.
Man har ju hört hur dyrt det kan vara med elektroniska fel på bilar men hör och häpna! Detta gick på garantin och skulle inte kosta mig något. (Min bil är tre år gammal och jag hade bara 24 månaders garanti så fråga mig inte hur det går ihop .... Jag tänker i alla fall inte ifrågasätta det!

)
Snart får jag hem min lille stålmus igen och kan lita på honom!