Denna första dag i September månad blev jag väckt av min schäfer Ajar(10 år 4 månader);han sa att nu matte har jag JÄTTE bråttom och de andra 3 stämde in att även de hade minnsann bråttom!
Vovvarna dansade runt mig med sådan iver att jag höll på att ramla omkull ;till slut fick jag dem att sitta helt stilla medans jag satte koppel på dem alla och det till rätt hund och det var lite svårt eftersom mina ögon trodde fortfarande att det var natt
Kläderna hade jag lyckats att ta på mig och även sandalerna utan större problem

I vanliga fall måste jag först leta efter mina kläder och skor
Väl ute, efter en farlig fart i trappan, välkonades vi av den U N D E R B A R E solen som nu lyste ifrån helt annat håll än vanligt;klockan var nämligen 07:00
OJ OJ;vilken morgon:frisk luft,lite kyligt som för att tala om att NU är det höst men fåglarna hade inte ännu vaknat ellr kan det har varit att mina öron ännu inte had vaknat
Åter igen lästes "Morgon tidningen" mycket mycket noga så till den grad att lille chihuahua killen Olle höll på att storkna efter att han läst en "artikel"
Ajar kunde knappt bärga sig tills hann kom till "sin toa" mitt över gatan och där satte han sig mellan buskarna och såg alldeles lycklig ut och vilken hög han presterade efter 2 dagars paus i bajsandet och självklart plockade jag upp; det gör jag alltid efter mina hundar!
Molly japanskspets-pappillion tjejen ville absolut allra helst kolla ifall igelkotten ifrån kvällen innan var kvar i buskarna och alla fåglarna;hon hinner nästan inte kissa alls utan gör sådant efter en stunds gående
Ladyn Linda engelska toyterriern var sååå värdig;hon skulle minnsann inte sänka sig till den nivån som att vilja jag fåglar eller leta efter igelkotten;men skälla på misstänksamma människor det kunde hon och det ordentlig och klart är att de andra undrade
vad det var som tog åt henne;de såg ju inte de "farliga" hos dessa personer
När vi väl hade lkommit hem tänkte jag att jag skulle sova liten till men rösten inom mig sa:STÄDA DISKA så att det blir nån ordning i hemmet och jag lydde rösten!
Snacka om vilken härlig start på September månad