Min bil är bara tre år gammal och dessutom helt nybesiktigad. Imorse när jag skulle köra till jobbet och hade kört ca. 5 minuter och precis hade kört på en påfart ut på motorvägen så bara slutade bilen att reagera på gasen. Som när farten tar slut på karusellen och kronan är slut. Motorn dog inte men jag kom ingenstans. Jag stängde av motorn och satte på den igen men fortfarande kunde jag inte köra framåt. Tro det eller ej men det gick att backa! Så jag fick backa ner för påfarten och ut på den allmänna vägen. Jag ringde och väckte min man och han var helt trött och groggy men sa att han skulle komma.
Efter några minuters väntan så testade jag bilen igen och nu kunde jag köra. Jag började köra hemåt igen för att se om den skulle krångla mer. Halvvägs hem mötte jag min man som blev förvånad när han såg mig körande. Han var dödstrött och sa bara att han inte trodde att min bil skulle krångla mer. Ja, vad skulle han säga? Han kanske trodde att det var jag som var förvirrad. Jag kom då med den briljanta idén att vi skulle byta bilar idag så jag tog hans bil och så fick han min.
Nu sitter jag här och har gruvligt dåligt samvete. Inte över att ha dragit upp min man i ottan utan över att jag lät honom ta min bil när jag vet att det var något som krånglade med den. Snart kanske han ringer och säger att jag får komma och hämta honom eftersom min bil strejkar .....
Finns det någon som är bra på bilar och vet vad som kan vara fel?
--------------------
Skåne zon 1
|