Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> hägrar, hur blir man av med hägerbesök?
          eneskar
          Inlägg 07-11-2002, 18:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 128

Vi har haft damm i 3 år, men i år har hägrarna hittat den o ätit upp o skadat (dog sen antagligen p g a svamp i såren) 4 av mina 5 stora guldfiskar. Vi hade en plasthäger intill damman, men det hjälpte inte. Kanske den lockade istället? Efter första besöket la vi nät på, men hägern ä om det nu var samma - kom tillbaka flera gånger o stod länge o funderade på hur han/hon skulle få tag på flera fiskar. En stor guldfisk var kvar samt ett 20-tal yngel från förra sommaren, som ännu var svarta.
          Man kan ju inte ha nät på hela tiden p g a växterna. Vad göra? Finns något man kan sätta dit som skrämmer dem?
          Alla idéer emottas tacksamt

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Sigge i D-mitt
          Inlägg 21-11-2002, 06:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 28
          Medlem nr: 63

Både änder och häger kan nog "komma tillbaka", för det kommer nya som ser vattenblänket. Minns vad förvånad jag blev när jag en sen sommarkväll arbetade inne i botten på en segeljolle som stod hemma på gården, det dunsade till och där kröp plötsligt en stor dykarbagge ner. Han hade väl sett båtprofilen och kopplade den till vatten, vad skall man annars tro.- Annars fungerar ju trådar som sitthinder för fåglar som vill spana från gungställningens övre rör t.ex. aldrig förorenade gungor sen jag spände en tunn rostfri tråd ca 5cm över röret.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 12:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon