Ja fy vad mycket prövningar vi kvinnor skall behöva gå igenom. Det är inte rättvist mot oss
Först har vi mensen i ca 35 år varje månad. Sedan x antal smärtsamma förlossningar och sedan när det är slut med mens och förlossningar så kommer nästa prövning," käringakörorna" i x antal år.
Själv använde jag östrogen i nästan fyra år, men slutade när larmrapporterna kom för några år sedan. Östrogenet var väldigt effektivt men man vill ju inte utsätta sig för högre cancerrisk i onödan så jag slutade helt enkelt att ta tabletterna. Det dröjde inte länge förrän vallningarna var tillbaka, dock inte så kraftiga som innan jag börjat med östrogenet. Jag har inte provat att använda något annat. Kanske skulle man prova något av era tips, fast egentligen tycker jag att jag klarar av det rätt så bra nu. Jag har en kofta som åker av och på med jämna mellanrum
Värst är det på jobbet när man sitter i kassan. Man känner hur det börjar koka och svetten lackar, inte så kul precis!
Persilja och bönor, kan man väl prova, det är väl ofarligt i allafall.
Någon som vet hur länge eländet håller på? Fast det är väl individuellt kan jag tänka, men på ett ungefär?