Så värst mycket "kvinnoserie" kan det väl inte ha varit från början? Han som skrev Forsytesagan, John Galsworthy, fick ju Nobelpriset i litteratur i början av 1930-talet. Forsytesagan var hans mest kända verk och bestod av flera böcker som han skrev under drygt 20 år.
Jag såg också förra omgången med Eric Porter som Soames. Susan Hampshire blev ju stor idol i halva Europa efter Fleurrollen och var här i Sverige och visade upp sig om jag inte minns helt fel. Jag ser fortfarande de gamla Soames, Jolyon, Irene, Winifred, Dartie, Arkitekten, June, Michael Mont och Fleurs kärlek Jon framför mig. Mont verkar vara en trevlig prick - både förra omgångens MM och denna har humor och ser trevliga ut. Jon såg helknäpp ut i förra omgången och jag fattade aldrig vad Fleur såg hos honom. Men nu!!! Skådiskillen som gör Jon nu ser ju ut som en ändå snyggare Erik Adielsson!
Tyvärr hade jag svårt med de nya skådisarna i början - ge gamla var naturligtvis bättre och mer passande för rollerna

. Men efter något avsnitt känns de nya helt rätt. Irene till exempel! Nya Fleur verkar vara mer beräknande och egotrippad än vad jag minns att hon var förra gången.