CITAT (AnitaGg @ 24-09-2005, 08:19)
Det var bättre förr ... Är det så eller är det en klycha?
Kanske var det annorlunda, men livet förändras och kan vi inte förändras med livet så kanske det är det som är felet.
Ett forum med över 6000 medlemmar blir inte "gemytligt".
Har full förståelse på att Ingemar tröttnar på gnället ibland.
Skriver under.
Jag har inte läst allt här, men jag har läst...
Det är dessutom något jag har funderat över en längre tid, till och från.
"Någonting" är det ju som händer, men jag vet inte vad, och inte varför. Och då har jag heller inga förslag på "åtgärder" att komma med.
Jag vet helt enkelt inte.
Ophelia:
CITAT
Ja det är ju ett väldigt stor förtroende som moderatorerna får. Både från forumisterna och från de som förestår Odla. Tror inte det kan vara svårt att hitta ett gäng med bra moderatorer här
Det tror inte jag heller, däremot tror jag att risken är stor att dessa moderatorer skulle kunna bli knäckta. Tonen ÄR "rå" härinne, när det gäller de olika åsikterna. Rå, och INTE hjärtlig.
Det "händer" något, och folk "går igång".
Det finns någonting här på forumet, som
inte känns "trevligt". Det är bara en liten, liten del, men småsaker som irriterar, kan få människor att visa upp sina sämre sidor, som oftast annars "vilar still".
Nu syftar jag inte till någon eller några enskilda människor, utan snarare någon "mekanism" som huserar. Kanske är det något som "blivit självgående"?
Forumet är Ingemars!
Vi ÄR hans gäster.
Varken forumet, eller Ingemar, är något som vi kan ta förgivet!!!Hur man än vänder sig,
kan man inte vara alla till lags!
Har man ett forum med 6000 gäster, finns det inte en chans att alla är nöjda och uppskattar det.
Nu är det ju knappast "sextusen" som skriver här, utan det är ganska mycket "en inre kärna". Och det som händer här, är nog VI ansvariga för.
"Vi" - allihopa! Tillsammans. Vi som skriver.
Och det enda man KAN förändra, är ... sig själv. (hört det förut

)
Sedan är det nog, dessutom, så att det finns många människor som INTE KAN "förändra" sig själv!!!
Det kan jag ju inte själv heller i alla lägen. Det är faktiskt inga lätta historier, att försöka förändra sig.
Då kan man faktiskt förändra RELATIONERNA (på ett forum blir det "de skriva relationerna") därför att en relation KAN INTE fortsätta på samma premisser, om den ena parten byter sin del i den!!!
Men det här spelar egentligen inte heller någon roll att jag skriver. Det är/har varit MITT sätt att finnas kvar och fortsätta uppskatta forumet.

Det fungerar för MIG, men inte per automatik för andra.
Det dessutom MER än "fungerar" för mig. Det har gett mig ännu fler verktyg att använda mig av "ute i verkliga livet", och det gör mig enbart tillfreds.
Det ÄR verkligen "något som händer" här på forumet!
Jag hoppas att det hela inte blir FÖR jobbigt för dig Ingemar, så att du inte orkar mer, utan stänger.
Jag förstår dig, i så fall.
Du får så många krav (eller förslag) ifrån oss: "Gör si, gör så."
MITT råd är:
Lyssna på dig själv i första hand!
I den mån du orkar, NÄR du orkar, lyssna även på önskemål och förslag från "oss". Många tankar är bra, och vettiga idéer är guld värt. Men det är DU som håller dina dörrar öppna för oss, så försök att inte "ta åt dig" för mycket av de "krav" och "åsikter" som ställs på dig!!! För tusende gången: TACK Ingemar!!! för ett fint forum, som ÄNDÅ får mer rosor än ris! (glöm inte det!)
Kram från amaira, som uppskattar HELA forumet väldigt mycket, och som verkligen hoppas att det kommer att finnas kvar, ÄVEN Småprats-avdelningen. Den är BRA!
Också en bra sak med småprat, är att "tjafset" håller sig mera i EN avdelning än förut, då det kunde smyga sig in i fler avdelningar. (tror jag, har inte så bra koll på det)
Till Ina vill jag säga KRAM! Det jag skrivit har väldigt lite med innehållet i ditt brev att göra, det är MINA fristående tankar bara, kring "fenomenet". Tycker det är synd om du slutar för du tillför så mycket.