Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trädgårdsiris
          LadyAdina
          Inlägg 24-09-2005, 15:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 350
          Medlem nr: 5 718

Har jag förstått saken rätt när jag tror att Iris germanica ska höstsås? Är det något särskilt jag ska tänka på eller är det bara att peta ner dem på plats?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ophelia
          Inlägg 25-09-2005, 08:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (mulle @ 25-09-2005, 01:14)
          Ophelia, har du stor erfarenhet av iris?
          Jag har inte en enda planta för att jag har hört att den är väldigt trist efter blomningen. Stämmer det?
          Mulle

Jag har ingen egen trädgård men "bossar" lite över andras smile.gif smile.gif (som jag har tillåtelse över att göra). Kan inte påstå att jag har erfarenhet men jag har delat och förökat dem på det viset. Ja jag kan tycka att de ser trista ut men det är den överblommande blomställningen. Där gör jag som Evengi, jag klipper av ställningen. Själva bladverket tycker jag är mycket fascinerande. De står som spetsar i solfjädersfor och kan mycket väl odlas just för bladen (tycker jag smile.gif ). Det finns ju även varigerande bladfärger och en sådan MÅSTE jag ha. Jag är som Evengi, förtjust i iris smile.gif

Samplantera den med bladverk som lyfter fram "spjut/solfjädersformen" så har du en kanonsnygg rabatt biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 21:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon