Medlem
Antal inlägg: 1 922
Medlem nr: 3 722
Idag har jag varit och kollat på ett hus (tack för råd i avloppstråden). Har letat ett bra tag och det är många kompromisser man får göra innan man hittar nåt som kan tänkas funka.
Så här ser huset ut :
Och det här får jag på köpet :
--------------------
Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen. Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård Hannasgarden.se
Medlem
Antal inlägg: 1 922
Medlem nr: 3 722
Det sket sig.
För det första så var mäklaren en idiot, han lovade bort huset till första bästa, lägsta bud, trots att han visste att det fanns fler intressenter. För det andra så tyckte den gamla damen som bodde där att det blev obehagligt med budgivning som trissade upp priset och bestämde sig för att göra upp affären med den som först blivit lovad att köpa fast till det nya budet.
Om nu inte mäklaren ljög mig rakt i örat så gjorde jag iaf. så att damen tjänade 100.000 extra på den senaste halvtimmens budgivning. Det kan väl vara värt nåt, hon verkade väldigt snäll och trevlig. Slutbudet blev 490.000 för den som är nyfiken.
Suck ... nu är det bara börja om från början och leta vidare.
--------------------
Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen. Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård Hannasgarden.se