CITAT (Felix matte @ 04-10-2005, 21:39)
Nu är ju våra barn vuxna men hade dessa spel funnits då de var hemmavarande så inte sjutton hade de fått tillträde innanför våra dörrar och jag vågar säga att barnen inte hade haft en tanke på att köpa sådana heller.
Det är vi föräldrar som lär våra barn vad som är rätt och fel. det är vi som ska ge dem normer vi önskar att de ska följa.
Sitter vi hemma och snackar skit om t.ex prostituerade (kallar dem horor) så får våra barn samma uppfattning... de är inget värda.
Sitter vi och pratar nedlåtande om vissa grupper så får barnen med sig en norm som säger att det är OK.
Säger vi att det är OK att "den jäveln" fick sig en omgång... Varför då vänta sig att barnen höjer ögonbrynen om de ser en misshandel.
För egen del så tror jag inte att det är lagstiftning vi ska ropa på... ett förbud kommer aldrig att fungera i praktiken .. så länge barnen inte fått lära sig hemifrån.
Tack!!! Jag håller med vartenda ord!!!
Du har nog förmodligen rätt om det där med lagstiftning också för den delen. Inte fungerar 18-årsgränsen på öl och tobak heller, så varför skaffa fler lagar man kan bryta när det är vettigare att bryta ett beteendemönster.