Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dataspel av ondo........
          Björken
          Inlägg 04-10-2005, 14:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

För att göra det enkelt för mig kopierade jag bara det jag skrev på min blogg i dag.

I natt hoppar jag över allt det där med fint väder och lugnt på samhället och kastar mig rakt in i det nattpratarna tog upp. De pratade om dataspel och pengar.

Jag blev helt enkelt heligt f-bannad när jag hörde att det fanns spel där man samlade poäng på att begå våldtäkter, ju fler man var i gruppen som våldtog tjejen ju högre poäng fick man. Det finns också spel där man utnyttjar prostituerade på ett makalöst och förnedrande sätt. HUR KAN DETTA FÅ FORTGÅ!!!!!!

Att det finns spel där man sparkar och skjuter ihjäl människor är mer än vad jag kan tycka är vettigt men detta slog alla rekord.
          Vad är det för sorts människor som överhuvudtaget kan komma på idéen att göra sådana spel, redan där måste det ju finnas något sjukt eller kan det verkligen vara så att det bara är pengar som styr.

Inte tror jag ett dyft på de forskare som kommer med lugnande rapporter att barn/ungdomar klarar av att skilja på spel och verklighet. En del klarar det säkert men alla de andra som inte gör det. Det är tillräckligt att bara en enda person begår något sådant här mot en ung tjej för att det ska bli ett lidande för många.

Snälla föräldrar se upp vad era barn/ungdomar spelar för spel, lägg er i och diskutera med dem och förklara för dem att detta är så fel så fel som det bara kan vara.

Det är hög tid att föräldrar blir föräldrar till sina barn och att det är föräldrarna som trots allt bestämmer. Det är inte att vara elak utan det är omtanke om våra barn det handlar om att man bryr sig.

Jag blev så arg och upprörd att jag fick backa tillbaka till flera brevlådor i natt för att jag missade dem.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Björken
          Inlägg 05-10-2005, 04:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Jag har inte heller på något sätt förordat att man ska lagstifta för det vet vi ju nästan alla utom de som är sysselsatta med att lagstifta ihjäl oss att det inte hjälper särskilt bra.

Håller fullständigt med att det är föräldraansvar eller kanske som i mitt fall numera eftersom mina egna barn är vuxna ett mormor-/farmorsansvar lika mycket. När jag idag frågade mitt äldsta barnbarn 14 år och kille om han hört talas om dessa spelen fick jag ett lugnande besked. Jo visst hade han hört talas om att det fanns men det begriper du väl mormor att jag inte spelar sådana. Bra tyckte jag, annars vet du att det är slut med kringelbak till dig. rolleyes.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 09:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon