CITAT (liv @ 05-10-2005, 23:34)
Men jag skrev ju att min dotter har olika jobb . Pooljobb .
Så hon är inte alls förmer att ta andra jobb .
Men det är ju synd att inte få använda sina kunskaper för det man är utbildat till?????
Och de där massor av jobben som du påstår finns , de är ialla fall inte här i trakten där jag bor , och då tillhör vi en zon med låg arbetslöshet.
Och inte finns de i GTB , där min dotter bor.
Så du måste bo på ett unikt ställe då , där det finns massor av jobb.
Sen vilket parti du röstar i, är för mig helt ointressant.
Sorry
Jag ttror inte det förändras så mycket i det här landet fast det blir ett maktskifte .
Det blir nog andra problem alla politiska partier får att kämpa mot . Naturkatasrofer , fågelinfluenser .etc.
Ja, väljer man att jobba i ett bemanningsföretag så är det ju inte så underligt att man får gå från jobb till jobb heller. Oftast så passas ju också de jobben in till vilken utbildning man har.
I Göteborg finns det bara hos arbetsförmedlingen 671 jobb. Därtill tillkommer ju alla icke utlysta jobb som tillsätts genom spontana sökningar. Det är ju inte så ofta det annonserar om en ny kassörska på t.ex. ICA.
Det finns säkert mängder med företag som inte rekryterar via Arbetsförmedlingen utan istället går via rekryteringsfirmor. Din dotter kan ju till exempel kolla in www.monster.se
Där jag bor finns det 4 jobb på Arbetsförmedlingen men likadant här, du kan välja att ta tag i jobbsökandet på egen hand genom att skicka till de företag som du kan tänka dig att jobba på, oavsett om de för tillfället söker folk eller ej. Det handlar ju om att vara framme och marknadsföra sig själv.