CITAT (AndreasBlomquist @ 06-10-2005, 00:04)
CITAT (Eva i Skåne @ 05-10-2005, 23:56)
Men Andreas!!! Detta kan du väl ändå inte mena :unsure:
"Personligen anser jag att om man måste ta utav barnbidraget för att få det gå runt en månad så kanske man i första hand skulle funderat på om man överhuvud taget skulle ha barn."
Är inte barnbidraget till för att använda till barnens behov??? Det är inte pengar som är avsedda att sparas till barnet blir vuxet.
Att sen vissa har möjlighet att göra det är en annan sak, men avsikten har aldrig varit så.
Jovisst menar jag det! Däremot är det inte så att jag tycker man gör fel om man inte sparar barnbidraget utan använder det.
Vad jag ville ha fram var att som barnfamilj ska man klara sig precis lika bra utan barnbidraget som med barnbidraget. Bidraget ska inte vara en skillnad mellan att gå på knäna rent ekonomiskt och att klara av månadens utgifter tack vare bidraget. Förstår du hur jag menar då?
Det är kanske lite konstigt att tycka så men det tycker jag verkligen. Alltför många unga idag skaffar barn utan att tänka på konsekvenserna, både praktiska och ekonomiska, vilket till syvenede och sist kan slå hårdast mot barnet.
Ja så kan man skryta när man sluppit möta verkligheten som de flesta får göra.
Smakar illa .. gör din beskrivning av verkligheten Andreas.