CITAT
Som vanligt - lika många åsikter som individer. Dock tycker jag att alla som yttrar sig negativt först ska fråga sig om de själva är beredda att jobba heltid för 12000-14000 kronor. Lägsta avtalsenliga lön för en kommunalare är 12000 kronor - prova att leva på det när skatten är dragen och hyran betald.
Alla kan ju inte bli akademiker eller "klippare" i kostym och porsche - någon måste ju tömma sopor, köra buss och tömma pottor åt oss också, och man ska kunna leva drägligt på ett heltidsjobb.
Jag håller med om att alla inte kan bli akademiker och jag tycker att man måste få bort könsskillnader i lön. Men skulle komunal få sin vilja igenom skulle folk som bara har gymnasieutbildning få lika mycket betalt som många av oss som har 5 års universitetsutbildning. Det ska löna sig att studera och jag vill inte betala ännu mera skatt när jag redan betalar väldigt mycket tillbaka på studielånet.
Hoppas ni inte hatar mig för detta, men bara för att man är akademiker är inte livet jätteenkelt och man badar i pengar!!
/Eva