Andreas, du beskriver en taskig fattig barndom bara för att du aldrig kunde få åka utomlands.

Näe, vem faen fick göra det?

Jag har heller inte fått nån fet bankbok av mina föräldrar, men förr va´ t.ex. hyran procentuellt mycket lägre än den är idag, så bara en av föräldrarna vart tvungna att jobba. Mor min hade fullt upp ändå med en stor barnaskara att ta hand om, och barnbidraget var nog ett välkommet tillskott i hushållskassan. Barnbidraget förstår jag inte att Andreas kan tro skulle va´nån sorts "sparbidrag", namnet talar tydligt om vad pengarna är till för, ett bidrag för barnet, inte
till barnet. Min sambo vart pensionär för över 20 år sen efter en trafikolycka, hon hade inte hunnit med att jobba så mycket så hon har en pension på 5000 kronor i månaden. Att bara läsa Andreas åsikter om vad
han anser att alla ska göra med barnbidraget känns som en fet käftsmäll för oss mindre bemedlade. Jag låter mina barn hålla på med dom idrotter dom vill, och det kostar, finns inte en chans att spara undan ens en hundring i månaden åt barna. Näe, såna inlägg mår man inge bra av.