CITAT (Snöflinga @ 06-10-2005, 10:51)
Kan man inkomstpröva bostadsbidrag, barnomsorgsavgifter m.m. så borde man även kunna göra det med barnbidrag ...... Tycker inte det är rimligt att sätta undan hela barnbidraget för att barnet skall ha en smärre förmögenhet vid 18 år

Det kallar jag bidragsfusk
Enligt Robin Hood filosofin skulle, vid behovsprövning, "fattigbarnen" (vilka bevisligen finns i Sverige ) Kunna få en drägligare tillvaro och det hoppas jag att alla vi önskar dem ...............
Medan jag ändå är i gång ; Inför båtskatt med det snaraste .....
Jag håller helt och hållet med dig.
Ge mig ju sällan in i sådana diskussioner men nu kan ja ginte låta bli.
Det är väl klart att man skall använda barnbidrag, bidraget till barnet. Det heter inte sparbidrag/konto eller liknande.
Har man råd att lägga undan hela barnbidraget då behöver man det inte.
Och så länge man inte har råd med sjuka och gamla så skall vi inte behöva fylla på andras konto.
Men vi pensionärer/sjukpensionärer är väl ändå i vägen. Och os oss kan man dra in, för en sjukpensionär orka rju många gånger att skrika högt.
Sen kan ja gju hålla med om att många skulle behöva tänka till lite "innan" man sätter igång och sätter barn till världen. Man kan inte bara förlita sig att "storebror" fixar det. Så lite tanke innan vore nog många gånger bra.
Men att få barn får aldrig bli en rikemansförmån
Elisabeth