CITAT (Felix matte @ 06-10-2005, 11:56)
Kan nog inte hålla med om att det kastas pengar över barnfamiljerna... ingen av våra barn m. fam har andra bidrag än barnbidraget.
Jo men i varje nyhetssändning man ser på så är det stackars barnfamiljer hit o dit o de ska få mer bidrag...
jag tycker att man inte ska behöva några bidrag alls för att klara sitt uppehälle, men det har ju våra ibland smarta politiker sett till att svenska folket inte kan.
Det jag märkt o tänker på är att om man står i en mataffär vem är det som köper cigaretter, chips annan färdiglagad mat om inte barnafamiljer
och en mycket stor del av de dyraste villorna i stockholmstrakten köps av just barnfamiljer
Inget fel i det men jag tycker det rimmar dåligt med de stackars barnfamiljerna det pratas om hela tiden
visst jag vet att det finns barnfamiljer som verkligen har det svårt och de skall man ta hand om, men allt det där daltet med att barnfamiljerna överlag har det svårt går inte jag på iaf.
Jag skulle vilja att någon politiker verkligen tog upp problemet med fattigpensionärerna, de om någon har inte råd att köpa dyr mat och som du skriver inte har råd att hämta ut medicinerna, och tandläkarbesök skall vi inte prata om, där skall det ju tom utredas om pensionärerna skall få hjälp med sina tänder och den utredningen tar ju minst ett halvt år
krister