Jag tycker att barnbidraget borde inkomstprövas. Sen kan man själv påverka sin ekonomiska situation också, genom planering av inköp, rätt val av försäkringsbolag osv kan man spara en rejäl slant även som låginkomsttagare. Tro mig, jag vet...
Man har som människa ett visst ansvar över sina handlingar, det går inte bara att gnälla och förvänta sig att andra ska lösa ens problem.
Vad Sverige behöver är FOLK I ARBETE! Särskilt gäller detta ungdomen, som ska ta över landet i sinom tid. Att leva på bidrag är förödande på många sätt, är ofta passiviserande. Men självklart ska rätten till bidrag ändå finnas. Målet måste dock vara JOBB ÅT ALLA och självklart även få sjuka människor friska. Det är ju ett otroligt slöseri med unika mänskliga resurser att inte jobba. På tal om politik, för detta är ju det i högsta grad: Kan någon socialdemokrat/vänsterpartist/miljöpartist tala om för mig hur de vill skapa jobb i Sverige? Jag vet att de har pratat om fler jobb i offentliga sektorn, men den privata sektorn då? Arbetsgivare verkar ju dra sig för att anställa i allmänhet trots att Sverige varit inne i högkonjunktur i flera år! Är det meningen t.ex. att människor med funktionshinder helt ska sluta arbeta och istället leva på bidrag resten av sina liv? För att de inte orkar hänga med i de friskas tempo/arbetsplatserna är inte anpassade till fullo.